raktyka biznesowa dowodzi, że niemal w każdym przedsiębiorstwie istnieje potencjał do osiągnięcia wyraźnej poprawy efektywności i konkurencyjności za sprawą zmapowania i optymalizacji procesów. Procesy biznesowe są bowiem fundamentem każdej organizacji, a ich prawidłowe zorganizowanie i funkcjonowanie ma bezpośredni wpływ na efektywność. Mapowanie procesów biznesowych stosuje się w celu identyfikacji nieprawidłowości w zachodzących procesach oraz znalezieniu rozwiązań na ich poprawę. Etapy mapowania procesów to:
1. Identyfikacja procesów;
2. Weryfikacja istniejących problemów w procesach;
3. Optymalizacja.
Przykładowy podział procesów, będących przedmiotem audytu:
Procesy zarządcze
Ustalenie strategii i celów działania;
Monitorowanie efektywności procesów;
Zarządzanie zasobami ludzkimi;
Prognoza przychodów i kosztów;
Procesy główne;
Zakupy
Ocena i dobór dostawców;
Planowanie zaopatrzenia;
Zarządzanie zapasami;
Obsługa zakupu towarów;
Kontrola dostaw;
Sprzedaż
B2B;
B2C;
Proces sprzedażowy
Zarządzanie relacjami z Klientami;
Obsługa zwrotów / reklamacji;
Zarządzanie ceną;
Procesy pomocnicze;
Marketing
Kreowanie wizerunku firmy;
Budowanie świadomości marki;
Wsparcie sprzedaży produktu;
Reklama i promocja;
Gospodarka magazynowa
Przyjęcie towaru;
Obsługa zamówień Klienta;
Wysyłka;
Obsługa serwisu;
IT
Rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych;
Zarządzanie infrastrukturą i bazami danych;
Finanse
Planowanie i zarządzanie finansami;
Monitorowanie stanu zadłużenia;
Księgowość i sprawozdawczość;
Controlling.
Zarzecki i Wspólnicy świadczy usługi polegające na przeprowadzeniu kompleksowego audytu procesów biznesowych przedsiębiorstwa, oraz ich weryfikacji ze względu na wpływ na wartości firmy.
This is off canvas menu widget area. To enable it add some widgets into Appearance – Widgets – Menu Section, and go to Customizer – Main menu to set the icon position.